Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

30 APRIL

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

30 APRIL

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

Deze dag is voor ons Vorstenhuis en het ganse Nederlandse volk, bij wien het Oranjebloed nog door de aderen vloeit, een dag van grote vreugde!

Immers liet behaagde de Heere nog een jaar tot de jaren toe tc doen van Hare Majesteit onze geliefde vorstin Juliana! Hoe groot is het voorrecht, dat de Telg uit het roemruchtig huis van Oranje voor de gehele Koninklijke Familie en voor ons volk nog een jaar tot Hare levensjaren werd toegedaan. Zien wij op andere volken, dan mogen wij niet vergeten wat de Heere ons in Haar nog schenkt. Iloe heeft Hare Majesteit als een Moeder meegeleefd met Haar volk, toen de nooit te vergeten watervloed over ons volk kwam. Wat ging Haar medeleven uit tot hen die in rouw en droefheid werden gedompeld, en waar Zij hulp kon bieden, heeft Zij dat Koninklijk gedaan. Naast God, mogen wij Haar er diep erkentelijk voor zijn, en bidden Haar op deze dag de gunst en zegen des Almachtigen toe. Hoe zwaar is de verantwoordelijkheid die op Haar schouders gelegd is, om Haar volk te regeren naar het Woord des Heeren. Immers van die taak zal door Haar rekenschap moeten worden afgelegd voor Hem, die de Koning der Koningen is! Hoe rust ook een taak op de schouders van hen die door genade bidden geleerd hebben, Haar geduriglijk in den gebede de Heere op te dragen in al Haar stoffelijke en tevens ook Haar geestelijke noden. Het mocht onze geliefde Vorstin gegeven worden om door Gods genade te leren en te mogen wandelen in het voetspoor van de Vader des Vaderlands, die een verbond gemaakt had met de Potentaat aller potentaten. Hoe ernstig is de tijd die wij beleven, waar de verlating van Gods wet ook op het staatkundig terrein bij de dag vreselijker wordt! Bange vrees kan ons hart vervullen, want God is geen ledig aanschouwer, die de zonden bezoekt met plagen en bittere tegenheden.

God verlene onze geliefde Vorstin die genade, om ons volk terug te roepen tot de Wet en tot de Getuigenis, want dat alleen is de weg lot behoud voor Vorstenhuis en Vaderland!

Wee onzer als de roepstemmen Gods en Zijn lankmoedigheid ons niet tot waarachtige bekering leiden. Is hel niet zo, dat gerechtigheid een volk verhoogt, maar dat de zonde een schandvlek der natie is? Dat de Ileere onze geliefde Vorstin tot in lengte van dagen spare in Zijn gunst, en Haar hart bewerke door Zijn genade, opdat ook Zij moge leren de diepte der ellende, al is men van Koninklijke afkomst, om die genade te bekomen die in Jezus Christus is. God stelle Haar in de vreze Zijns Naams nog tot een rijke zegen voor Vaderland en Volk, opdat Haar troon onder al de schokkende omstandigheden staande mocht blijven, en al ons volk roepe als uit één mond:

Onze geliefde Vorstin Juliana leve!

Dit artikel werd u aangeboden door: Jeugdbond Gereformeerde Gemeenten

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 30 april 1954

Daniel | 8 Pagina's

30 APRIL

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 30 april 1954

Daniel | 8 Pagina's