Bekijk het origineel
Bekijk het origineel
Winkels worden groter, aantal centra neemt af
In modebranche doet zich 'superspecialisatie' voor
AMERSFOORT — Nederland doet zijn boodschappen bij een steeds kleiner aantal, steeds grotere winkels. Sinds 1977 nam de gemiddelde winkeloppervlakte in deze branche toe van 360 tot 550 a 600 vierkante meter. Door de opkomst van de moderne supermarkt verdween de afgelopen tien jaren 15 procent van de bakkers, slagers en groentezaken. Het aantal kleine aanbieders van kruidenierswaren en zuivelwinkels nam in die tijd met 30 procent af.
Premium Artikel
Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.
Inloggen Neem (proef)abonnementBekijk de hele uitgave van vrijdag 22 september 1989
Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van vrijdag 22 september 1989
Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's