+ Meer informatie

Bavaria te gulzig met reclame

1 minuut leestijd

UTRECHT (ANP) - Bavaria prijst zichzelf te enthousiast aan. En dat mag niet van de Reclame Code Commissie, want het gaat hier om een drankje met alcohol: bier.

De commissie is het eens met de klagende Stichting Alcoholpreventie STAP. In korte tijd heeft de commissie de bierproducent driemaal op de vingers getikt, heeft STAP gisteren bekendgemaakt.

De laatste keer was dat omdat weerkundige Piet Paulusma in een tv-spotje "op een onstuimige manier" een grote hoeveelheid bier in z'n winkelwagentje propt. Hij deed dat omdat het de volgende dag mooi weer zou worden. En dat is te weinig terughoudend, oordeelt de commissie.

Ook de reclame van afgelopen zomer waardoor studentenverenigingen eerstejaars konden lokken met een bon voor een gratis biertje van het Brabantse merk kon niet door de beugel, volgens de commissie.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.