Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Flevolijn trekt spoor door polderland

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

Flevolijn trekt spoor door polderland

7 minuten leestijd Arcering uitzetten

LELYSTAD - Een directe spoorverbinding tussen Lelystad en Amsterdam; dat is wat wordt beoogd met de aanleg van de Flevolijn. Dagelijks zijn er duizenden forensen die reizen tussen Lelystad- Amsterdam; op dit moment nadert hun aantal de helft van de werkende beroepsbevolking in Lelystad. In 1988 moet de eerste trein vanuit Lelystad vertrekken, terrwijl Almere dit jaar reeds per trein bereikbaar is. Om dit mogelijk te maken zijn tal van voorbereidende werkzaamheden nog in volle gang. De lijn Amsterdam-Lelystad behoeft niet in zijn geheel te worden aangelegd. Aan de oostzijde van Amsterdam kon worden aangesloten op de lijn van Amsterdam naar Amersfoort. Ter hoogte van Weesp begint in feite het nieuwe spoortraject: de 47 kilometer lange Flevolijn.

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van woensdag 28 januari 1987

Reformatorisch Dagblad | 18 Pagina's

Flevolijn trekt spoor door polderland

Bekijk de hele uitgave van woensdag 28 januari 1987

Reformatorisch Dagblad | 18 Pagina's