+ Meer informatie

Fietsverkoop doet het goed

1 minuut leestijd

AMSTERDAM — De fietsenverkoop blijft op een hoog niveau in tegenstelling tot de bromfietsenverkoop, economisch zwakke bedrijven verdwijnen met rond 1990 circa 3000 tweewieler-' bedrijven, dure super sportfietsen staan goed in de belangstelling, bij de verkoop van nieuwe fietsen heeft de. tweewielerspecialist een hoog marktaandeel.

Dit zijn enkele conclusies uit het brancheonderzoek dat de ABN Bank heeft uitgebracht. In 1979 werd door de consument in ons land voor ruim ƒ 1,1 miljard besteed aan (brom-)fietsen, accessoires, onderdelen enz. Dit betekende een besteding van ruim ƒ 79 per hoofd van de bevolking. Uit de studie blijkt dat er wat de ontwikkeling van het aantal verkooppunten betreft sprake is geweest van een afvalrace. Dit lijkt nu iets minder te worden.

Bij de verkoop van fietsen en bromfietsen kon in de zeventiger "jaren een tegengesteld verloop worden geconstateerd. Zo 'kreeg de fietsenverkoop nieuwe inijpülsén door de aandacht van de consument voor een gezonde lichaamsbeweging. Geheel anders was de ontwikkeling bij de verkoop van bromfietsen: door de sterk toegenomen welvaart en de invoering van de valhelm zakte de verkoop ineen.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.