+ Meer informatie

ECONOMIE

1 minuut leestijd

Een jongen, laten we hem Sjaak noemen, wil dolgraag gaan varen. Welke mogelijkheden zijn er voor Sjaak? Voor welke problemen kan hij worden geplaatst? Eerst is er dus de wens: ,Jk wil gaan varen..."

Na de tweede wereldoorlog heeft men zich erg ingespannen voor het onderwijs, en met succes. In het naoorlogse onderwijs stond de bevordering van de welvaart centraal. Dit zorgde voor een toestroom van hooggeschoolde arbeiders die op hun beurt hebben meegewerkt aan een geweldige uitbreiding van de economie. Waarom? Het is beslist nodig om goed over deze vraag na te denken. Er zijn bijv. jongens, die op deze manier proberen hun ouderlijk huis te ontvluchten. Ook andere redenen kunnen er zijn om voor het varen op een schip te kiezen, zonder dat men werkelijk belangstelling heeft voor de scheepr. vaart. Vroeg of laat loopt dit toch slecht af. Inzet en interessse voor het werk ontbreken immers. ^

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.