Bekijk het origineel
Bekijk het origineel
Zuivelgigant Coberco zoekt vooral in buitenland naar samenwerking
Mattheussens: Expansie mag niet ten koste gaan van de melkprijs
Het was niet direct een verrassing dat het gebeurde, maar wel dat het deze week al plaats vond. De voorzitter van de hoofddirectie van de grootste Nederlandse zuivelcoöpèratie Coberco, mr. R. L. M. Mattheussens, had er van tevoren geen 'lucht' van gekregen dat Melkunie Holland en DMV Campina al zo snel met fusieplannen zouden komen. Voor Coberco is het echter nog niet zover dat men gaat samenwerken met een andere zuivelgigant. Eerst moet de eigen positie verder worden versterkt. Hierbij speelt het zoeken naar nieuwe toepassingsmogelijkheden voor melk, de soort verpakking en niet-zuivelprodukten als Appelsientje een belangrijke rol.
Premium Artikel
Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.
Inloggen Neem (proef)abonnementBekijk de hele uitgave van zaterdag 23 september 1989
Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van zaterdag 23 september 1989
Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's