+ Meer informatie

Sevordering fevan Duitse export

1 minuut leestijd

USSELDORF — In een aantal tse steden wordt in deze weken mastklimmen druk beoefend. Holland Promotion Club, een Iljkheid iting waarbij praktisch alle ;oopbevorderende agrarische

misaties zijn aangesloten, hebeen verkoopoffensief ingezet, et gericht op de consument. ; het Nederlandse ministerie Landbouw behoort tot de deellers. de centra van grote Duitse steden .a. Duisburg, Düsseldorf en Essen it in de vorm van een dorpje een tiental oud-HoUandse huisjes op'Uwd, waarin de bezoekers een t aantal Nederlandse produkten len keuren en kopen. Natuurlijk ten er ook een aantal „trekkers" Eén daarvan is het oud-HoUandse ;klimmen. Jongeren en ouderen len hun krachten beproeven op een meter hoge, gladde paal. Degenen het redden om boven te komen it de prijs in de vorm van een echte Ierse rookworst. ;t Duisburgse meisje op de foto zal wel redden om de prijs mee naar te kunnen nemen. En dan maar hodat de huisgenoten de Hollandse it zo lekker vinden, dat weer een t op de voor ons zo belangrijke se markt is gewonnen. De concurie is zwaar en het is een hele opgave ms aandeel op die markt, dat alleen an agrarische produkten vorig jaar ] elf miljard gulden bedroeg, vast te ien en zo mogelijk uit te breiden.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.