+ Meer informatie

Vlottere Barbie met groter hoofd en spijkerbroek

1 minuut leestijd

NEW YORK (EFE) - Fabrikant Mattel presenteert deze maand een nieuwe barbiepop.

De onder schulden gebukt gaande onderneming wil met een moderner geklede pop de verkoopcijfers opschroeven.

De uit 1959 daterende barbiepop krijgt een iets groter hoofd, iets dikkere lippen en ze zal zich in een modieuze spijkerbroek hullen in plaats van in de gebruikelijke chique avondkleding. Barbie behoudt evenwel haar opmerkelijk lange benen en kleine voetjes.

De aandelen van de firma zijn met driekwart in waarde verminderd in de afgelopen tien jaar. Mattel 'verslikte' zich in de informatica door 3,8 miljard dollar te betalen voor de Learning Company, dat educatieve computerprogramma's maakt. De aankoop bleek een ramp.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.