Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Van de redaktie

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Van de redaktie

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

Bij dit nogal lijvige tweede nummer van jaargang twee moge de redaktlonele introduktie kort zijn.

• INHOUD

Allereerst leest u een eerste serie-artikel van de hand van de eindredakteur, waarin deze speciaal voor schoolbesturen ingaat op allerlei vragen waarmee deze in de dagelijkse praktijk gekonfronteerd worden. Ongetwijfeld zullen - naast de schoolbestuursleden - ook vele anderen hiermee hun winst kunnen doen. We willen deze artikelen graag een vaste plaats in ons blad laten innemen. Wanneer u vragen hebt op dit terrein, schrijft u dan gerust naar het adres van de redaktie of rechtstreeks aan Mr. De Heer.

Andere artikelen in dit nummer zijn geschreven door respektievelijk de heren S. M. W. Bezemer (een praktisch artikel rond het psalmonderwijs), H. H. J. van As (vervolg en afronding van "Onderwijs in de S.U. "), Drs. M. Burggraaf (derde bijdrage in de serie "Leermoeilijkheden bij kinderen") en Drs. C. de Pater (afsluiting van "Geloof en natuurwetenschap"). Voor een korte karakterisering van deze bijdragen verwijzen wij u graag naar de erbij geplaatste inleidingen.

Met boekbesprekingen en wat kleinere berichten is de inhoud van dit nummer kompleet. We willen er hier op attenderen (in verband met enkele vragen die ons bereikten), dat de nogal frekwent voorkomende niet-ondertekende berichten, door de drukker geplaatst tussen de inhoud van de verschillende bijdragen, geschreven worden door ondergetekende. Deze zgn. 'bladvullingen' worden samengesteld uit (pers-) berichten, knipsels uit voor DRS-lezers belangrijke publikaties in andere bladen, etc.; soms dienen boek-of brochurebesprekingen als materiaal.

• ADVERTEN'HES

Zoals u reeds bemerkt zult hebben, is het advertentievolume wat uitgebreid. Onze bedoeling is hier in de toekomst wat meer aandacht aan te schenken. Adverteren in dit orgaan is waardevol, omdat de nummers - tenminste we kunnen ons moeilijk anders indenken!... - bewaard worden. Tevens wordt een geselekteerd publiek bereikt: onderwijzers, leraren, schoolbesturen, studerenden, kleuterleidsters, enz. Voor ons betekent advertentiemateriaal een welkome aanvulling van inkomsten. Bekend kan zijn, dat sommige (onderwijs-) bladen eenvoudig van de advertenties moeten leven. Hoewel dit gelukkig in ons geval niet zo is, toch is meer financiële armslag altijd belangrijk.

Wat vooral de onderwijsadvertenties betreft: stuurt u ze op tijd in. Wanneer dit direkt na verschijning van een nummer gedaan wordt, is plaatsing in de volgende uitgave verzekerd.

De (vergeleken met verschillende andere bladen) beslist lage tarieven zijn elders in dit nummer vermeld.

Mogelijke hulp van lezerszijde bij advertentiewerving wordt zeer gewaardeerd !

VOLGENDE NUMMER

Na reeds vele voorbereidende werkzaamheden hopen we dat de volgende uitgave het geplande themanummer rond het rekenonderwijs is. Daarin wordt uitvoerig ingegaan op de didaktisch en methodisch juiste aanpak van dit onderwijsgebied.

H.

J.v.O.

Dit artikel werd u aangeboden door: De Reformatorische School

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 1 februari 1974

De Reformatorische School | 52 Pagina's

Van de redaktie

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 1 februari 1974

De Reformatorische School | 52 Pagina's