Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

PHILIPSDAM

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

PHILIPSDAM

Derde verkeersader Zeeland met Zuid-Hol land

7 minuten leestijd Arcering uitzetten

ST. PHILIPSLAND — Nadat in juni 1976 definitief werd besloten om de Oosterschelde te voorzien van een afsluitbare stormvloedkering, werd in september van datzelfde jaar het globale tracé van de Philipsdam vastgesteld. De Philipsdam is naast de Oesterdam en het Bathse Spuikanaal als compartimenteringswerk noodzakelijk voor het verkleinen van het getijdengebied van de Oosterschelde en voor het getijvrijmaken van de Schelde- Rijnverbinding.

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van woensdag 22 mei 1985

Reformatorisch Dagblad | 20 Pagina's

PHILIPSDAM

Bekijk de hele uitgave van woensdag 22 mei 1985

Reformatorisch Dagblad | 20 Pagina's