+ Meer informatie

Door H. G. Heiden

1 minuut leestijd

In 1989 reisden er bijna 15,7 miljoen passagiers via Schiphol en werd er 584.000 ton vracht afgehandeld. Hiermee staat de luchthaven in Europa achtereenvolgens op de vijfde en vierde plaats. Volgens de NV Luchthaven Schiphol (NVLS) moeten deze posities minimaal behouden blijven om in de wereld als een van de grote Europese luchthavens te worden beschouwd. De ontwikkeling tot een van deze (vijf tot zes) zogenoemde mainports wordt als voorwaarde gezien voor het handhaven van de motorfunctie van Schiphol voor de Nederlandse economie. ling tot mainport, over vijftien jaar 150.000 kan bedragen. De overheid heeft het belang van Schiphol onderstreept in de Vierde Nota Ruimtelijke Ordening. Hierin wordt de nationale luchthaven omschreven als een van de twee speerpunten van de Nederlandse economie. Het andere speerpunt is (de haven van) Rotterdam.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.