+ Meer informatie

Nieuw gezicht Citroen Visa

2 minuten leestijd

Vanaf april brengt Citroen een vernieuwde versie van de Citroen Visa op de markt. De vernieuwde Visa heeft verschillende veranderingen aan het uiterlijk ondergaan, omdat uit marktonderzoeken was gebleken dat veel mensen de oorspronkelijke Visa niet zo mooi vonden.

Vooral de voorzijde vond men wat pompeus, terwijl de achterkant als „te ingewikkeld" werd betiteld. Daarom kreeg de Visa een nieuwe grille, nieuwe bumpers, een omlijsting van de koplampen en van de motorkap, nieuwe achterlichten, nieuwe wielen en nieuwe beschermingstrips op de flanken. Aan het interieur en het eigenzinnige dashboard werd niets veranderd.

De zuinigheid van de Visa's werd nog verder verbeterd. Vooral het model Visa Super E springt zuinig met de brandstof om. Door verbeteringen aan de motor en de overbrenging is het verbruik gemiddeld 19% lager dan bij de vorige Visa Su-: per. Het verbruik van de Super E bedraagt bij 90 km 1:19,6, bij 120 km I; 15,2 en in stadsverkeer 1:14^3-.

Prijsverlaging I bij Fiat

Fiat heeft de prijzen van de gto-' tere Fiat-modellen drastisch verlaagd. De Fiat 132 2000 werd van ƒ23.838,- naar ƒ21.520,- afgeprijsd en de Fiat 132 Injectie van ƒ 26.728,- naar ƒ 24.520,-, een ver-, schil van ruim ƒ2.200,-. De Fiat' 132 2000 is standaard zeer compleet uitgevoerd met o.a. stuurbekrachtiging, verstelbaar stuur, elektrische bediening van de voorste portierramen, toerenteller, getint glas, halogeen koplampen en elektronische ontsteking. Bovendien wordt op de Fiat 132 één jaar gratis onderhoud gegeven tot een maximum van 25.000 km.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.