+ Meer informatie

Wet

1 minuut leestijd

Door de Wet beperking cadeaustelsel, die in 1979 in werking trad is het „gratis" weggeven van geschenken bij de aankoop van een bepaafd artikel drastisch aan banden gelegd. Op de totale omzet van de relatieartikelenmarkt heeft dit geen invloed gehad: het weggeven van geschenken mag natuurlijk altijd, er is gelukkig geen wet die ons dat kan verbieden. Op het gebied van de premiums was er echter nog wel het een en ander te verbeteren: de oude Wet beperking cadeaustelsel was er voornamelijk opgericht de onderlinge concurrenten tegen elkaar te beschermen maar op het gebied van koppelverkopen, cadeau-acties en dergelijke waren er nogal eens uitwassen te zien waar heel wat consumenten intrapten en waar dus hun portemonnee nu niet direct gediend was. De nieuwe wet heeft daar gelukkig het één en ander aan verbeterd: er wordt nauwlettend op toegezien dat de consument niet voor allerlei zogenaamde aanbiedingen wordt geplaatst, waarbij hij voor het „geschenk" meer betaalt dan het waard is.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.