Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Het werk des Heiligen Geestes - 94-

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Het werk des Heiligen Geestes - 94-

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

DE GEEST DE BEWERKER DES GEBEDS

”En desgelijks komt ook de Geest onze zwakheden mede te hulp: ant wij weten niet wat wij bidden zullen, gelijk het behoort, maar de Geest zelf bidt voor ons met onuitsprekelijke zuchtingen.” (Rom. 8:26)

Laat het uitstel slechts onze hoop en begeerte en ons geloof versterken, onze gebeden voor de genadetroon doen verdubbelen. En wanneer de Heere het beste oordeelt, zullen wij zekerlijk verhoord worden.

Eindelijk, men kan het antwoord op zijn gebed verbeuren ook door de Heere de wijze van verhoring te willen voorschrijven. Hij heeft Zijn Eigen wijze om Zijn volk te zegenen. Wij willen Hem soms de weg, in welke Hij ons zal antwoorden, voorschrijven. Maar Hij kan de zegen tot ons langs een geheel andere weg doen toekomen, in een weg die wij ons nimmer konden voorstellen of zouden gekozen hebben. Gods almacht wordt nergens zichtbaarder dan in de keuze des wegs en der middelen, ter verhoring onzer gebeden. Schrijf de Heere niets voor, en zo u een zegen langs een bepaalde weg vraagt, vraagt het in de diepste ootmoed en met volkomen onderwerping aan Gods wil. En wil de zegen langs geen andere weg ontvangen dan de weg van uw Verbondsgod, want in die weg zal Hij het meest verheerlijkt en u het meest gezegend worden.

Die Geest is in geen van Zijn bedieningen voor een kind van God dierbaarder en gepaster dan in die van Voorbidder voor de heiligen. Hij is de Bewerker van het gebed. ”En desgelijks komt ook de Geest onze zwakheden mede te hulp; want wij weten niet wat wij bidden zullen gelijk het behoort, maar de Geest Zelf bidt voor ons met onuitsprekelijke zuchtingen. En Die de harten doorzoekt, weet, welke de mening des Geestes is, dewijl Hij naar God voor de heiligen bidt.” Rom. 8:26, 27.

”Want door Hem hebben wij beiden den toegang door één Geest tot den Vader.” Efeze 2:18. ”Met alle bidding en smeking biddende te allen tijde in den Geest.” Efeze 6:18. ”Maar geliefden, bouwt gij uzelven op uw allerheiligst geloof, biddende in den Heiligen Geest.” Judas : 20. ”En onze Heere zeide tot Zijn discipelen: ij zijt het niet die spreekt, maar het is de Geest uws Vaders, Die in u spreekt.” Vooreerst leidt de Geest de ziel tot de kennis van haar behoefte.

De ellende, zwakheid, armoede, onwetendheid, krankheid en grote nooddruft onzer ziel is van die aard, dat zij daarmee eerst door de Heilige Geest moet bekend gemaakt worden, ook zelfs nog na de bekering. Een dierbaar kind van God (en voor de onvernieuwde mens is deze waarheid ontzettend) kan in een toestand vervallen, waarvan Jezus zei: Want gij zegt: k ben rijk, en verrijkt geworden, en heb geens dings gebrek; en gij weet niet, dat gij zijt ellendig en jammerlijk en arm en blind en naakt.” Openb. 3:17.

Dit artikel werd u aangeboden door: https://www.gergeminned.nl

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 23 november 2006

De Wachter Sions | 8 Pagina's

Het werk des Heiligen Geestes - 94-

Bekijk de hele uitgave van donderdag 23 november 2006

De Wachter Sions | 8 Pagina's