+ Meer informatie

Gebrek

2 minuten leestijd

„De oprechten gaat het licht op in de duisternis". Psalm 112:4

Vergeet gij het niet als God uw duisternissen opklaart? Hier zullen wij alweer gebrek vinden. Hoe menigmaal vervult God deze belofte aan zijn volk reeds in dit leven! Dit zal niet alleen namaaksel zijn, maar dit doet God nu al zo veelvuldig. Hoort Davids getuigenis: „Hij is de menigvuldige verlossing mijns aangezichts en Mijn God", Psalm 42:12. Ziet geheel Psalm 18.

Hoe menigmaal hebt gij dat ondervonden, volk van God, in veel gevallen, uit- en inwendig; maar dit is tot uw eigen verdriet, dat gij zo vergeet. Uw bevinding moest u leren hopen Romeinen 5:4.

Gedenk eens aan al die uitreddingen die gij wel verkregen hebt, dan eens vrees voor uw eeuwige staat, dan eens benauwdheden over zonden en de verberging Gods, dan eens uit diepe zielsellende, ongestalten, kracht der verdorvenheid en geestelijke duisternissen! Dan eens uit radeloze toestanden, uitwendig zwaar kruis, armoede en kommer, ziekte en pijnen, en allerlei duistere wegen: uit zes benauwdheden heeft God u verlost en in de zevende u bewaard, dat het kwaad u niet aanroerde.

Och, gedenk toch aan de dagen van ouds, aan Gods vorige goedertierenheden en zegt met David gelovig: Die God Die mij gered heeft uit de muil des leeuws en des beers zal mij ook verlossen uit de hand van deze onbesneden Fllistijn.

Ds. Joh. Groenewegen (Uit: Veertien leerredenen)

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.