+ Meer informatie

Drie soorten

1 minuut leestijd

Ook het woordgebruik kan gemakkelijk aanleiding geven tot ' misverstanden. Het relatie-aHikel is de algemene verzamelnaam en er zijn drie vormen te onderscheiden, waar we ons volgens de Verecla strikt aan moeten houden: Het relatie-geschenk (bijvoorbeeld een gereedschapsët, .notitiemap, vulpen, al dan niet bedrukt met de naam van de gevef, of zelfs een klein draaiorgeltje, zoals we lezen in een reclamefolder) is een produkt of een dienst dat een bedrijf geeft aan zijn personeel of aan de klant. Het premium is een artikel dat we al dan niet tegen betaling in ons bezit kunnen krijgen; een koffiezet-apparaat bijvoorbeeld in ruil voor een aantal Douwe Egbiertsbonnen of een handdoek voor een waspoederbon plus drie gulden bijbetaling. Èen reclame-artikel tenslotte is een klein aardigheidje (aansteker, zakmes, schuifspelletje) dat gratis en zonder koopverplichting wordt verspreid (onder een bepaalde doelgroep wel te verstaan).

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.