Bekijk het origineel
Bekijk het origineel
De kerstboodschap van de illusie-industrie
De reclamewereld wenst u prettige feestdagen
Wat is het verband tussen een romantische avondjapon en de herdenking van Christus' komst op aarde? Hoe profaan deze vraagstelling ook moge klinken, de reclame-tekstschrijver heeft er zeker een antwoord op. Anno 1979 heeft de viering van het kerstfeest het karakter gekregen van een gezellig samenzijn in een mystiek ingerichte huiskamer met veel drank en veel vrolijkheid. In zo'n omgeving moet toch de gastvrouw in een feestelijk gewaad, in die japon uit de advertentie van C en A gehuld gaan. Over uitholling van het kerstfeest gesproken...
Premium Artikel
Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.
Inloggen Neem (proef)abonnementBekijk de hele uitgave van woensdag 19 december 1979
Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van woensdag 19 december 1979
Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's