Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

De kerstboodschap van de illusie-industrie

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

De kerstboodschap van de illusie-industrie

De reclamewereld wenst u prettige feestdagen

6 minuten leestijd Arcering uitzetten

Wat is het verband tussen een romantische avondjapon en de herdenking van Christus' komst op aarde? Hoe profaan deze vraagstelling ook moge klinken, de reclame-tekstschrijver heeft er zeker een antwoord op. Anno 1979 heeft de viering van het kerstfeest het karakter gekregen van een gezellig samenzijn in een mystiek ingerichte huiskamer met veel drank en veel vrolijkheid. In zo'n omgeving moet toch de gastvrouw in een feestelijk gewaad, in die japon uit de advertentie van C en A gehuld gaan. Over uitholling van het kerstfeest gesproken...

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van woensdag 19 december 1979

Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's

De kerstboodschap van de illusie-industrie

Bekijk de hele uitgave van woensdag 19 december 1979

Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's