+ Meer informatie

Reclame met een luchtje

1 minuut leestijd

LONDEN (RTR) - De Britse distributeurs van een Italiaanse amandellikeur zijn gestopt met het verspreiden van amandelgeur in Londense metrostations.

Ze waren bang dat de reclamecampagne voor paniek zou zorgen, omdat de geur van amandelen lijkt op die van cyanide. Dat heeft een manager van het bedrijf gisteren verklaard.

In drie grote metrostations stonden onder aan de roltrappen metalen bakken met amandelolie, waarvan de lucht door middel van ventilatoren werd verspreid. Langs de roltrappen hingen posters met reclame voor amaretto om de drank en de geur met elkaar in verband te brengen. De campagne kostte zo'n 2,5 miljoen euro.

Al na drie dagen besloten de distributeurs van de Italiaanse drank om de campagne toch maar in te trekken.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.