Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Ja en amen

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Ja en amen

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Hebt u wel eens het licht door een glazen prisma zien vallen? We l^unnen dan een prachtig natuurverschijnsel waarnemen. Het witte licht breekt open en naast elkaar komen allerlei kleuren te voorschijn. Rood, oranje, groen, blauw, violet... schitterend. U kunt dit soms ook zien als zonlicht op waterdruppels schijnt In het groot zien we het als het zonlicht door waterdruppels in de lucht de regenboog vormt. Er zijn mensen in Kenia, die dan angstig worden: boze machten houden de begeerde regen tegen. Maar die de Heere kennen verblijden zich in het teken van Gods trouw.

In Christus straalt het licht van Godsgenade. Hij is het Licht der wereld. Vanui de verzoening, met het kruis als prisma, waaiert het licht uiteen in een schitterende veelheid van kleuren. Samen vormen ze de majesteitelijke boog van Gods beloften. Het zijn beloften, d ie in Christus „ja en amen" zijn (2 Kor. 1:20). Dat wil zeggen: ie in Hem bevestigd en vervuld worden.

Als het moeilijk is, als donkere buien zich aftekenen, juist dén wordt de regenboog zichtbaar. Dan mogen we elkaar er op wijzen en ons ademloos verbazen over de rijkdom die ons tegenstraalt Calvijn zegt: Iedere belofte is een betuiging van Gods liefde tot ons.

In geloof mogen we er op vertrouwen en... we mogen erop pleiten. Wekomen bij de Heere terug met Zijn eigen beloften. „Heere, U beloofde het toch? ”

En uit een verborgen bron laat de Heere het lied van het geloofsvertrouwen opwellen: „ Uw macht is groot, Uw trouw zal nooit vergaan.”

Heeft dat ook te maken metzending?

Jazeker! Zonder Gods trouwen almacht konden we beter ophouden. Maar de Heere houdt Zijn Woord. Daarom is ons werk niet ijdel in de Heere. Hij kén en zél Zijn belofte waarmaken.

Ja, amen, trouwe Vader, ja; wij maken staat op uw gena, want Uw gunst alom verspreid, zal bestaan... in eeuwigheid!

Dit artikel werd u aangeboden door: Gereformeerde Zendingsbond

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van woensdag 1 april 1987

Alle Volken | 16 Pagina's

Ja en amen

Bekijk de hele uitgave van woensdag 1 april 1987

Alle Volken | 16 Pagina's