+ Meer informatie

•Mi

2 minuten leestijd

daarom is het zo leuk dat we soms eens iets - helemaal gratis voor niks • toegestopt krijgen. Relatiegeschenken bijvoorbeeld, asbakken, schuifspelletjes, balpennen en wat dies meer zij - ze zijn er in talloze soorten en prijzen - worden meestal gretig in ontvangst genomen maar door de ontvanger toch wel met enig wantrouwen bekeken. Want zo argelpos zijn we nu>ook weer niet om te veronderstellen dat we het cadeautje zomaar uit menslievendheid krijgen: het is duidelijk een lijmpoging en daarmee wordt de kwaliteit van het gegevene ook maar meteen met de nodige argwaan bekeken.

Om de relatiegeschenken een beetje uit de dubieuze sfeer te halen werd vorige week een symposium gehouden door de Verecla, de Nederlandse . vereniging van groothandelaren in relatie-artikelen. „De relatieartikelenmarkt wordt altijd nog als een enigszins mystieke aangelegenheid gezien", aldus één van de sprekers, ,,maar dat is helemaal niet het geval". Begrijpelijk is overigens wel, dat er zo gedacht wordt. Het is voor een relatie-artikelenhandelaar (er zijn er honderd tot driehonderd) helemaal niet zo moeilijk om tot de branche toe te treden. Met als gevolg dat er nogal eens een „incidentele aanbieder" op het toneel verschijnt die zich dan na een al dan niet geslaagde aanbieding weer uit de markt terugteekt.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.