Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

De Medicijnmeester in een wereld vol ziekte

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

De Medicijnmeester in een wereld vol ziekte

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

“ En Hij genas allen die kwalijk gesteld waren.” Mattheus 8:16a

Een sabbat om nooit te vergeten! De morgendienst in de synagoge van Kapernaüm werd verstoord door een schreeuwende man. Jezus verloste hem van zijn bezetenheid. Daarna kwam Jezus bij de schoonmoeder van Petrus. Zij was overvallen door hoge koorts. De grote Medicijnmeester bestrafte de koorts. De vrouw stond op en ging direct werken in de huishouding. Dit dubbele wonder laat zien dat Christus redt van het verderf en ook herstelt wat door de zonde verloren is. Hij is een volkomen Heiland!

Dan wordt het avond. De sabbat is voorbij. Een ontroerend schouwspel vindt plaats. Bezeten mensen verlaten hun huis. In de schemerige nauwe straten worden zieken gedragen. Ze gaan naar het huis waar Jezus is. Het hele stadje blijkt opeens vol zieken te zijn! Wat doet Christus, staande in de deuropening? Hij legt de zieken de handen op en verdrijft boze geesten door Zijn spreken. Hij geneest allen!

OP ZICH GENOMEN

De genezingswonderen zijn tekenen van het eigenlijke werk van Christus. Hij is naar de aarde gekomen om het rijk van de duivel te verstoren en de straf op de zonde te betalen. In die weg kunnen de zonden vergeven worden. In vers 17 lezen we dat het bekende Schriftwoord uit Jesaja 53 werd vervuld. Jezus nam hun krankheden op Zich. Krankheden zien op de zonden. Gewillig nam Hij die op Zich. Jezus heeft hun ziekten gedragen. Ziekten en smarten zijn gevolgen van de zonden. Jezus heeft ze niet afgeworpen, maar 33 jaar vrijwillig gedragen. Als mens heeft Hij honger en dorst gehad en is Hij vermoeid en beangst geweest. Deze zieken en bezetenen mochten ervaren dat de Man van smarten hun last van zonden en ziekten overnam en Zelf ging dragen! En Hij preekte en genas niet alleen overdag.

Maar o wonder, in de avond bleef Hij bij de deur staan!

AFSTAND ERVAREN

Wij leven in een wereld vol ziekte. De ruiter op het vale paard van de pestilentiën heeft een gegeven macht. De Ruiter op het witte paard, Christus, heeft álle macht. Wat een troostrijke gedachte! We moeten afstand houden. Bent u er al achter gekomen dat de scheiding tussen God en uw ziel groter is dan 1,5 meter? Ja, groter is dan dat het oosten van het westen verwijderd is?

SPREEKUUR

Kunt u de scheiding niet overbruggen vanwege uw zonden? De wet eist volkomen gehoorzaamheid. De schuldeiser zegt: “Betaal mij wat gij schuldig zijt.” Weet u niet hoe het moet? Hoor dan! De Borg boog onder de ellende van de hele Kerk. De HEERE wacht om genadig te zijn. “Die gezond zijn hebben de Medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn.” Vlucht als een zondezieke in uw zielsellende tot Jezus. Vierentwintig uur per dag houdt Hij spreekuur. Jezus zegt zo welmenend en nodigend: “Die tot Mij komt, zal Ik geenszins uitwerpen.” Wat een wonder als het God behaagt Zijn Zoon in uw zwarte zondaarsziel te openbaren.

Dit artikel werd u aangeboden door: Staatkundig Gereformeerde Partij

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 1 mei 2020

De Banier | 32 Pagina's

De Medicijnmeester in een wereld vol ziekte

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 1 mei 2020

De Banier | 32 Pagina's