Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

TOETS OM VAN TE LEREN

Bekijk het origineel

+ Meer informatie
Print this document

TOETS OM VAN TE LEREN

PLEIDOOI VOOR EEN GOED GESPREK OVER DE ESSENTIE EN HET EFFECT VAN TOETSING

14 minuten leestijd

'Meneer, is het voor een cijfer?' De docent onderdrukt een zucht: 'Misschien wel, dat merk je vanzelf.' Deze dialoog is voor veel leraren herkenbaar. Frustrerend dat leerlingen alleen schijnen te leren als het voor een cijfer is. Het lijkt wel alsof de cultuur van toetsing compleet is doorgeslagen. Wat ging er mis? Wat moet er gebeuren om terug te keren naar de essentie van toetsing? Erik Jan Vinke is docent maatschappijleer aan de Pieter Zandt scholengemeenschap

U heeft geen rechten om dit artikel te lezenPremium Artikel

Dit artikel is op dit moment exclusief leesbaar voor abonnees met een printabonnement op De Reformatorische school.

Dit artikel is over 23 dagen gratis.

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 1 december 2020

De Reformatorische School | 48 Pagina's

TOETS OM VAN TE LEREN

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 1 december 2020

De Reformatorische School | 48 Pagina's