TARIEFWIJZIGING R.T.M.
Met het doel meer vervoer aan te trekken heeft de R.T.M. bij de invoering van onze winterdienstregeling op 2 October jl. een tariefswijziging ingevoerd, welke met uitzondering van enkele lange trajecten (welke oorspronkelijk niet juist berekend waren) een belangrijke tariefsverlaging betekende en dooreengenomen neerkwam op een prijsverlaging van 7%. Het blijkt echter niet mogelijk te zijn
Het blijkt echter niet mogelijk te zijn gebleken deze tarieven te handhaven, doordat de bedrijfskosten intussen weer belangrijk stegen. Als enkele voorbeelden hiervan worden genoemd de 5% loonsverhoging van 1 Januari j.1. de prijsstijging van de kolen sedert Januari 1949 met 15% en van de benzine met 10%, terwijl verhoging van de benzineprijs wederom aanstaande is.
Ingevolge de beschikking van het Directoraat-Generaal van de Prijzen d.d. 9 Februari jl. werd toestemming verleend tot een belangrijke tariefsverhoging, waarvan slechts ten dele gebruik is gemaakt.
Uit een ons aangeboden tarief blijkt, dat de verhoging dan ook tot het uiterste beperkt gebleven is en de prijzen over het algemeen belangrijk lager zijn dan toegestaan. Dit vooral wat betreft de week- en maandkaarten, terwijl de prijzen van de groep-, afdelings- en netabonnementen in het geheel niet verhoogd werden teneinde de forenzen (arbeiders en kleine middenstand) zoveel mogelijk te ontzien.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van woensdag 1 maart 1950
Eilanden-Nieuws | 8 Pagina's