Meer kalenders, minder kerstkaarten
In grote getale zijn ze weer binnengekomen, de kalenders met mooie en soms niet zo mooie plaatjes. Van de bankier, de verzekerings-agent, de postbode, de olieleverancier enz. Maar ook is er de laatste jaren een groeiend aanbod — en afzet — van prachtige decoratieve kalenders, die als geschenk in papier- en boekhandel te koop worden aangeboden. Soms tegen fikse prijzen. De fabrikanten spelen hiermee in op de poster-rage die al enkele jaren aanhoudt. Meestal hebben deze kalenders een bepaald thema: kunst, jazz, sport, auto's of, zoals op het ogenblik bijzonder in trek is, de natuur met zijn flora en fauna. Voor de producenten is het de kunst aan te voelen wat het volgende jaar „in" zal zijn.
Want de kalenders 1981 worden nu al gemaakt.
Een andere reden voor de goede verkoop van kalenders is het elk jaar verder teruglopen van de kerstkaartenverkoop.
Mooie kaarten zijn kostbaar geworden en ook de stijgende posttarieven zijn er niet vreemd aan dat het aantal wenskaarten dat de posterijen jaarlijks te verwerken krijgt, sterk daalt. Veel mensen — en ook bedrijven — schijnen er de voorkeur aan te geven wat meer te besteden aan een kalender of agenda die een heel jaar lang gebruikt wordt, dan aan kerst- of nieuwjaarskaarten die na een maand waarschijnlijk in de prullemand verdwijnen.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van vrijdag 8 februari 1980
Eilanden-Nieuws | 12 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van vrijdag 8 februari 1980
Eilanden-Nieuws | 12 Pagina's