Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Trade IVIart Brussel als distributiekanaal erg gewaardeerd

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Trade IVIart Brussel als distributiekanaal erg gewaardeerd

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Volgens de persdienst van Brussels Internationaal Trade Mart mag het economisch klimaat voor de meubelindustrie in België momenteel gunstig genoemd worden. Deze uitspraak werd gedaan naar aanleiding van de internationaal gerichte Meubehnkoopdagen, welke manifestatie georganiseerd is in samenwerking met de detaillisten en de Belgische Dienst voor de Buitenlandse Handel, door wiens bemiddeling een groot aantal professionele inkopers uit geheel Europa in de gelegenheid waren om in dit toonaangevende meubelgebeuren op „ontdekkmgsreis" te gaan.

Opnieuw is bewezen dat in België wel degelijk talent aanwezig is en dat de meubelindustrie er lang niet alleen „eiken" produceert. Het Belgische design levert zelfs een niet onbeduidende bijdrage tot de promotie van het hedendaagse meubel in België, dat een steeds groter marktsegment naar zich toe weet te trekken. Dientengevolge is er een groeiende vraag naar moderne plat- en poolweefsels en om op die trend te kunnen inspelen heeft het Rotterdamse meubelstoffenbedrijf Dehnert & Jansen BV tijdens de meubeldagen een aantal geheel nieuwe bekledingsstoffen op de markt gebracht, variërende van modieuze softvelours in afgezwakte tinten („Dalton" en „Austria") tot voor eigentijdse meiibelen ontwikkelde weefstoffen als „Fontana" en „Futura", gewatteerd aandoende kwaliteiten in diagonaal-uitvoering en met een lengtestreep. Speciaal deze zijn bedoeld voor de wat nonchalante zitmeubelen die de voorkeur verdienen van de wat jongere generatie. Vooral de diagonaalstreep is helemaal in, zodat Deja Fabrics wat dat betreft in de roos geschoten heeft.

Statistische gegevens laten zien, dat de Trade Mart tijdens de gespecialiseerde verkoopweken extra druk bezocht worden. Hieruit mag geconcludeerd worden, dat de context van een steeds toenemende internationale concurrentie in de hand werkt, dat de meubelbedrijven steeds vaker gebruik maken van moderne distributiekanalen die de handelsbetrekkingen tussen vraag en aanbod duidelijk optimalise-

Dit artikel werd u aangeboden door: Eilanden-Nieuws

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 7 maart 1980

Eilanden-Nieuws | 12 Pagina's

Trade IVIart Brussel als distributiekanaal erg gewaardeerd

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 7 maart 1980

Eilanden-Nieuws | 12 Pagina's