Meeste Nederlanders blijven fiets bij vakhandel kopen
Uit de resultaten van een begin januari 1980 door de N.V. v^h Nederlandse Stichting voor Statistiek ingesteld onderzoek, blijkt dat Sl'/o van de Nederlanders bij aankoop van een fiets naar de vakhandel gaat. De warenhuizen trekken slechts 4"/o van de fietsenkopers, de postorderbedrijven 1%, de cash-andcarry-zaken 7°/o en V/o betrekt zijn fiets bij de markthandel of via particuliere relaties. Als de keuze op een branchevreemd
Als de keuze op een branchevreemd kanaal valt, is dat vaak vanwege een vermeend prijsvoordeel, soms louter toevallig. De zo duidelijke voorkeur voor de vakhandel hangt samen met het feit dat de Nederlandse fiesenkopers veel waarde hechten aan kwaUteit en wiUen profiteren van kennis, ervaring van en nazorg door de vakman. Van degenen die een nieuwe fiets koopt, bepaalt 26% vóór de aankoop reeds het verlangde merk, 74% bepaalt de merkkeuze in de winkel. Over de voorlichting die bij aankoop door de vakman wordt gegeven, is men over het algemeen tevreden. 60% van hen die vorig jaar een nieuwe fiets kochten, vond de voorlichting goed, 12% redelijk, 6% matig en 4% slecht. 13% bleek zich hierover geen mening te hebben gevormd.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van vrijdag 20 juni 1980
Eilanden-Nieuws | 10 Pagina's