Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

“God vervult Zijn beloften”

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

“God vervult Zijn beloften”

IRS-winterconferentie

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Ruim 60 deelnemers bezochten de IRS-winterconferentie over het thema ‘Levende hoop’. De conferentie werd gehouden in Vierhouten en duurde van vrijdagavond 31 januari tot en met maandagmorgen 3 februari.

In de allereerste lezing, op vrijdagavond, sprak ds. P. de Vries over de vraag wat de bijbelse hoop precies is. Hij zei dat ‘hoop’ in de Bijbel vaak gebruikt wordt in de context van een zekere verwachting van een volkomen zaligheid. „Omdat de hoop verbonden is met het geloof in de beloften Gods, die in Christus ja en amen zijn, heeft de gelovige de garantie dat de inhoud van de hoop eens gerealiseerd zal worden”, zei hij. De bijbelse hoop is volgens hem geen vage hoop in de zin van: ‘misschien komt het ooit nog goed’.

Vertrouwen als een kind

Ds. De Vries legde uit dat de zekerheid van de hoop in Christus Zelf is. Hij deed dit aan de hand van een voorbeeld: ”Zoals een kind zeker weet dat zijn vader een gegeven belofte vervult, zo vertrouwt een kind van God erop dat de hemelse Vader de beloften vervullen zal.”

Ds. De Vries ontkende niet dat het geloof soms wordt aangevochten. Hij zei dat een christen levenslang te worstelen heeft met zijn zondige aard, maar dat hij niettemin toch vast mag geloven dat hij zal delen in de volkomen verlossing. Hij zei ook dat het niet verkeerd is om jezelf te onderzoeken of je wel echt die vaste hoop hebt. Vaste hoop is alleen mogelijk als er een band is met Christus.

Lezingen op zaterdag

Op zaterdag vulden ds. D.J. Budding en ds. M.C. Schreur het thema ‘Levende hoop’ verder in. ‘s Morgens sprak ds. M.C. Schreur over ‘Hoop in verdrukking’ en zaterdagavond sloot ds. Budding af met een lezing over ‘Hoop is Leven’. Na afloop van zijn lezingen was er voor de deelnemers volop de gelegenheid om vragen te stellen. Hier werd goed gebruik van gemaakt. De deelnemers kijken terug op een heel mooi en leerzaam weekend.

Dit artikel werd u aangeboden door: In de Rechte Straat

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 maart 2020

In de Rechte Straat | 16 Pagina's

“God vervult Zijn beloften”

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 maart 2020

In de Rechte Straat | 16 Pagina's