+ Meer informatie

Arbeidsplaatsen

1 minuut leestijd

De concurrentie tussen de Europese luchthavens wordt steeds feller, vooral op het gebied van de intercontinentale vervoersstromen. Voor het intercontinentale verkeer wordt een tendens voorzien naar een toenemende concentratie op de mainports. Als Schiphol geen mainport wordt, is volgens de directie de kans groot dat de luchthaven afbrokkelt tot een voor internationale begrippen regionaal vliegveld met hoofdzakelijk Europees verkeer.

Het aantal directe en indirecte arbeidsplaatsen zou dan terug kunnen lopen van de huidige 85.000 naar slechts 50.000. Terwijl dat aantal bij de ontwikke

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.