Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

"Media moeten minder incidentgericht zijn"

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

"Media moeten minder incidentgericht zijn"

4 minuten leestijd Arcering uitzetten

UTRECHT - Media vertellen soms maar halve waarheden. Bij onderwerpen die snel opkomen in de actualiteit buitelen ze over elkaar heen in hun honger naar nieuws. Hoe spectaculairder de verhalen, hoe liever. Daarbij wint emotiejournalistiek het van een doorwrochte reportage. Vandaag promoveerde mediasocioloog Peter Vasterman op het onderwerp mediahypes. "Op den duur gooien journalisten hun eigen glazen in door van incident naar incident te hollen."

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van donderdag 12 februari 2004

Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's

Bekijk de hele uitgave van donderdag 12 februari 2004

Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's