Bekijk het origineel
Bekijk het origineel
"Media moeten minder incidentgericht zijn"
UTRECHT - Media vertellen soms maar halve waarheden. Bij onderwerpen die snel opkomen in de actualiteit buitelen ze over elkaar heen in hun honger naar nieuws. Hoe spectaculairder de verhalen, hoe liever. Daarbij wint emotiejournalistiek het van een doorwrochte reportage. Vandaag promoveerde mediasocioloog Peter Vasterman op het onderwerp mediahypes. "Op den duur gooien journalisten hun eigen glazen in door van incident naar incident te hollen."
Premium Artikel
Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.
Inloggen Neem (proef)abonnementBekijk de hele uitgave van donderdag 12 februari 2004
Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van donderdag 12 februari 2004
Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's