Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Identiteit in leerstofopdrachten verwerken

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

Identiteit in leerstofopdrachten verwerken

VWO-, HAVO- en MAVO-examens

4 minuten leestijd Arcering uitzetten

MAVO-4 kandidaten werden geconfronteerd met de tekst getiteld: Wie is voor de halve baan. In deze tekst werd ingegaan op de historische ontwikkeling en de voor- en nadelen van het werken met parttime-krachten door de bedrijven. De trant in de richting van actuele teksten met een vaak economische inhoud lijkt zich dus ook dit jaar te hebben doorgezet. In vergelijking tot vorig jaar waren de vragen moeilijk. Om de vragen goed te kunnen beantwoorden werd een behoorlijk inzicht in de gehele tekst geëist. Verschillende tekstgedeelten moesten met elkaar in verband worden gebracht. Tot drie keer toe moesten de kandidaten de zaken in eigen bewoordingen becommentariëren of definiëren. Conclusie: voor MAVO-kandidaten een moeilijk examen, hopelijk niet te moeilijk. AnSSt

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van donderdag 3 mei 1979

Reformatorisch Dagblad | 14 Pagina's

Identiteit in leerstofopdrachten verwerken

Bekijk de hele uitgave van donderdag 3 mei 1979

Reformatorisch Dagblad | 14 Pagina's