+ Meer informatie

Organisatie van spoedgevallen bij tandarts kan beter

1 minuut leestijd

UTRECHT (ANP) - De voorzitter van de tandartsenorganisatie- NMT, H. van den Huil, heeft de tandartsen opgeroepen de organisatie van de spoedgevallendienst nog eens kritisch te bekijken en zo nodig te verbeteren.

Hoewel op het gebied van de spoedgevallendienst de laatste jaren veel is verbeterd, komen er nog steeds klachten binnen van patiënten en tandartsen. '•

Als voorbeeld noemt Van den Hul in het Nederlands Tandartsenblad patiënten die via antwoordapparaten van de ene naar de andere tandarts worden doorverwezen om uiteindelijk weer bij de eerste uit te komen. Hij heeft ook een klacht gekregen van een tandarts die als enige in een stad met 250.000 inwoners weekenddienst deed en .tijdens een weekwisseling 85 spoedgevallen te verwerken kreeg.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.