Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Informatiekunde: toekomstig vak voor voortgezet onderwijs?

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

Informatiekunde: toekomstig vak voor voortgezet onderwijs?

Beleid overheid gaat een verkeerde richting op

12 minuten leestijd Arcering uitzetten

Ieders naam en adres is wel op de een of andere manier opgenomen in een computerbestand. De computer is ook een niet meer weg te denken hulpmiddel in onze samenleving. De administraties van energiebedrijven, girodiensten, banken, belastingen enz. worden met behulp van computers gevoerd. Toch bestaat er grote onkunde over de mogelijkheden en onmogelijkheden van de computer. Juist die onkunde geeft een waas van geheimzinnigheid aan de computer. Verrassend is dat ook in het onderwijs het vak computerkunde, of liever: informatiekunde zo lang buiten de deur is gehouden. Te lang!<br />

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 11 februari 1983

Reformatorisch Dagblad | 34 Pagina's

Informatiekunde: toekomstig vak voor voortgezet onderwijs?

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 11 februari 1983

Reformatorisch Dagblad | 34 Pagina's