Bekijk het origineel
Bekijk het origineel
Van middeleeuwers en Rembrandt tot Brekers „arisch" realisme
Zestiende grote jaarlijkse Duitse Kunstmesse ditmaal in Keulen
Dat hadden Rembrandt, Jan van Goyen, Adriaen van de Venne of Pieter Bruegel (de Jongere) zich nooit kunnen indenken: dat ze nog eens zouden worden tentoongesteld in een enorme Duitse hal vol kunst en antiek samen met een zo uitgesproken nazistische kunstenaar als Arno Breker, persoonlijk beeldhouwer van Adolf Hitler en veertig jaren na de dood van zijn beschermheer nog altijd arbeidend in de stijl van het zo fris aandoende, maar zo onfris riekende realisme van naakte jongeren als Griekse godenparen en van blonde edelgermaanse „baarmoeders" en helden van het volkse, arische, krijgshaftige Herrenvolk.
Premium Artikel
Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.
Inloggen Neem (proef)abonnementBekijk de hele uitgave van zaterdag 23 maart 1985
Reformatorisch Dagblad | 20 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van zaterdag 23 maart 1985
Reformatorisch Dagblad | 20 Pagina's