Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Van middeleeuwers en Rembrandt tot Brekers „arisch" realisme

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

Van middeleeuwers en Rembrandt tot Brekers „arisch" realisme

Zestiende grote jaarlijkse Duitse Kunstmesse ditmaal in Keulen

10 minuten leestijd Arcering uitzetten

Dat hadden Rembrandt, Jan van Goyen, Adriaen van de Venne of Pieter Bruegel (de Jongere) zich nooit kunnen indenken: dat ze nog eens zouden worden tentoongesteld in een enorme Duitse hal vol kunst en antiek samen met een zo uitgesproken nazistische kunstenaar als Arno Breker, persoonlijk beeldhouwer van Adolf Hitler en veertig jaren na de dood van zijn beschermheer nog altijd arbeidend in de stijl van het zo fris aandoende, maar zo onfris riekende realisme van naakte jongeren als Griekse godenparen en van blonde edelgermaanse „baarmoeders" en helden van het volkse, arische, krijgshaftige Herrenvolk.

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 23 maart 1985

Reformatorisch Dagblad | 20 Pagina's

Van middeleeuwers en Rembrandt tot Brekers „arisch

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 23 maart 1985

Reformatorisch Dagblad | 20 Pagina's