+ Meer informatie

Compromis

1 minuut leestijd

Daarnaast is een trein maar een betrekkelijke bedreiging van de natuur. Er is wel degelijk een groot verschil tussen een spoorbaan en een vierbaans rijksweg. De trein vervuilt niet, de lawaaioverlast is beperkt en van korte duur en het tracé vraagt niet veel ruimtebeslag. Bovendien pioet men tóedenken dat door tal van mooie natuurgebieden in ons land een trein rijdt. Door het oudste natuurmonument van ons land, de Naarder Plassen loopt een drukbereden spoorlijn. Dit alles pleit er voor dat bewindsman, maar zeker ook de ' natuurbeschermingsorganisaties een stapje terug doen en elkaar vinden in een compromis, daar zijn allen, ook de Oostvaardersplassen, mee gediend.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.