Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Kontakt met het kantoor

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Kontakt met het kantoor

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

Het werk dat op het RMU-kantoor door de drie medewerkenden gebeurt, is grotendeels administratief van aard. Gaat u maar na: ledenadministratie, contributie-administratie, boekhouding, voorraadadministratie, documentenadministratie enz.

Gelukkig staan ons alledei moderne technische hulpmiddelen ter beschikking, zoals computer, schrijfmachine, copier en frankeermachine, maar ook kleinere kantoorartikelen.

Toch is een goed lopende administratie niet alleen afhankelijk van administratieve kennis en ervaring of van technische hulpmiddelen.

Een administratie is ook afhankelijk van correcte informatie. In het geval van de RMU: van correcte informatie door de leden. Al diverse malen hebben we gemerkt dat sommige leden nogal slordig zijn in het doorgeven van gegevens of wijzigingen. Met als gevolg dat wij soms uren bezig zijn om de juiste feiten boven water te krijgen. Om een voorbeeld te noemen: maandelijks wordt het RMU-kontakt aan alle leden verzonden. Vrijwel elke maand gebeurt het dat we een aantal exemplaren geretourneerd krijgen, door de PTT voorzien van een plakkertje met de mededeling dat de geadresseerde is vertrokken. Conclusie: er is een adreswijziging niet doorgegeven. Als het telefoonnummer van het betreffende lid bekend is en ongewijzigd is gebleven, is het euvel snel verholpen. Als dat niet het geval is gaat het al wat meer tijd kosten, want dan moeten we de afdeling bestelling van het postkantoor in de woonplaats van de geadresseerde opbellen om het nieuwe adres te achterhalen. Vaak is dat niet bekend. De volgende stap is dan aanschrijving van de afdeling bevolking van de gemeente. Vaak brengt de gemeente voor informatie over adressen kosten in rekening: de kosten beginnen inmiddels aardig op te lopen. Soms weet ook de gemeente niet waar de betreffende persoon is gebleven (als zij zelf ook geen bericht van verhuizing ontving). Als een lid onder een afdeling valt kan dan nog bi] een afdelingssecretaris geïnformeerd worden. En dan raken onze middelen behoorlijk uitgeput. Net als ons geduld overigens.

U ziet het, u kunt ons enorm veel tijd en geld laten besparen door ons steeds op tijd en correct van informa­ tie te voorzien. En dat geldt niet alleen voor adreswijzigingen maar ook voor andere mutaties, zoals verandering van beroep of werkgever.

Daarom: gaat u voor uzelf eens na of zich in de afgelopen tijd wijzigingen hebben voorgedaan die voor onze administratie van belang kunnen zijn. Zo ja, geeft u dit dan zo snel mogelijk door. De wikkel om uw RMU-kontakt leent zich uitstekend voor het schriftelijk melden van mutaties.

U zult ons een groot plezier doen met een correcte en tijdige melding van wijzigingen!

J. A. Smits

Dit artikel werd u aangeboden door: Reformatorische Maatschappelijke Unie

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 1 oktober 1987

RMU Contact | 16 Pagina's

Kontakt met het kantoor

Bekijk de hele uitgave van donderdag 1 oktober 1987

RMU Contact | 16 Pagina's