+ Meer informatie

Drogisterij en parfumerie in de lift

1 minuut leestijd

UTRECHT - De omzet van drogisterijen en parfumeriezaken zit in de lift.

Vorig jaar werd een groei van ruim 11 procent gerealiseerd. In de eerste zeven maanden van dit jaar was er eveneens een groei van 11 procent. Dit maakte marktonderzoeker D. J. A. van Arnhem van onderzoeksbureau A. C. Nielsen bv gisteren aan het begin van de vakbeurs Drophar '91 bekend. De jaaromzet lag vorig jaar op 2,6 miljard gulden.

De algemene markttendens omschreef Van Arnhem als „schoner, mooier maar wel duurder". Alle produktgroepen hebben aan de groei bijgedragen, maar hand- en bodycrèmes en tandenborstels behoorden wel tot de uitschieters. Volgens Van Arnhem was ook de gemiddelde prijsstijging van 7 procent debet aan het goede resultaat.

Op het gebied van de zelfmedicatie (laxeermiddelen, vitaminepreparaten, pijnstillers) verliest de drogist langzamerhand terrein aan de apotheker. In de toekomst zal dat volgens B. J. Bielderman van het Instituut voor medische statistiek alleen maar erger worden. Oudere mensen kopen naar verhouding méér van dergelijke zaken bij de apotheek en de bevolking vergrijst.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.