+ Meer informatie

Brilmontuur uitzoeken computer

2 minuten leestijd

Een nieuw brilmontuur uitzoeken is vooral voor mensen met sterke glazen niet eenvoudig. Je bent gewend aan je oude bril. Met het nieuwe montuur op werp je een blik in de spiegel, maar je kunt eigenlijk niet goed zien of het staat. In het montuur zitten immers geen glazen - en die heb je nu juist nodig om goed te kunnen zien. Daarom is er nu een speciale computer voor het passen van brilmonturen.

De klant mag plaatsnemen voor een spiegel met een speciale lens. Hij zet achtereenvolgens vier brillen op die hem wel lijken. De computer maakt daar foto's van. Daarna kan de brildrager zichzelf in viervoud op een monitor zien met de verschillende monturen (of per stuk, na elkaar) en de modellen beoordelen - met z'n eigen oude bril op de neus. Het probleem dat je in de spiegel een spiegelbeeld ziet is hiermee verleden tijd.

Je kunt ook een beeld van opzij laten maken, wat bij een spiegel nogal lastig is. De beelden zijn met een simpele druk op de knop te vergroten, zodat ieder detail goed zichtbaar wordt. Dit systeem heet Optiplex en wordt op de markt gebracht door de firma Leskal uit Alphen aan de Rijn. Daar kunt u vragen welke opticiens het systeem inmiddels hebben.
Tel. 01720-430 11.


Hollandse waar voor overzee

Wie familie of vrienden overzee heeft, kent hun 'klacht': de dingen waaraan je in Holland zo gewend bent heb je in het buitenland meestal niet. Er gaan dan ook geregeld pakketten met drop, koek en dergelijke de oceanen over.

"Gourmet overzee" stelt complete, puur Hollandse pakketten samen en verzorgt tevens de verzending. Van een basispakket (80 gulden) met o.a. Verkade-biscuitjes, speculaasbrokken en Wilhelmina-pepermunt tot en met een uitgebreid geschenk (150 gulden) waarin ook veel non-food aanwezig is: kaarsen met standaard, fotoboek over Holland, herinneringslepel t.g.v. het 25-jarig huwelijk van het koninklijk paar, kalender met afbeeldingen van Hollandse schilderijen, enz.

Er zijn twee tussenvormen, voor resp. 100 en 120 gulden. De prijzen van de pakketten zijn inclusief porto en verpakkingsmateriaal. Aankomst: plm. 1 tot 3 maanden na verzending, afhankelijk van de bestemming en de soort postverzending.

Meer informatie bij: Gourmet Overzee, Antwoordnr. 25, 3000 WB Rotterdam, tel. 010-4 22 33 00.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.