+ Meer informatie

Zwoegen (II)

1 minuut leestijd

Hans van der Linden is promotor van de VPRO en beslist of advertenties in de omroepgids opgenomen kunnen worden. „Zwoegen", noemt hij dat. „Volgens de regelen (van de organisatie van tijdschriftuitgevers, JvK) kun je nauwelijks weigeren of er moet echt iets heel ergs aan de hand zijn. Je bent dus altijd aan het kijken of het erg genoeg is om te weigeren. Soms is het heel duidelijk. Advertenties voor landmacht, luchtmacht en marine weigeren we. Daar zijn we heel principieel in. Dat ligt voor ons heel duidelijk". De VPRO is antimititaristisch?

„Nou, dat gaat wat ver, maar we vinden dat in de hele campagne van Defensie een verkeerde voorstelling van zaken wordt gegeven. Het gaat over flaneren in Rio de Janeiro en over een vak leren. Die advertenties weigeren we principieel. Maar je hebt grensgevallen en dan is het zoals ik al zei zwoegen". Dan breekt het zweet u uit?

„Ja, dan denk ik: wat moet ik daar nu weer mee?"

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.