Bekijk het origineel

Johannes Maccovius - pagina 426

Bekijk het origineel

PDF Bekijken
+ Meer informatie

Johannes Maccovius - pagina 426

2 minuten leestijd

XII

Ita coaciliat Polan. lib

:

6. c.

16 parg.

uit.

de primo unionis eifectu

Caro igitur Christi in se considerata ut creatura, non adoratur, sicut Athanasius in Epistola ad Adphium Episcopum ait Creaturam non adoramus, :

sed

Deum

in et

cum

in carne creata;

Considerata autem ut unita Xoyw adoratur, quia ea Deus incarnatus adoratur, sicut Eex cum sua purpura.

Et paulo post:

Cum ciatio,

Deus

carnem Christi adorari, non est propria sed figurata enunquia non adoratur proprie caro secundum se, quia creatura est, sed dicitur

in carne manifestatus.

In eandem sententiam Danae, ad Jacob

Ambiguum

quod

:

Andrae

:

pag. 1463.

adorationem ad Christum quatenus homo est, directam dici a me blasphemam si enim verba haec, quatenus homo est, pro quatenus humanitas in unica illa Christi persona subsistit (hominis enim vox personam design are solet) falsum est, quod ait, quodque mihi est

hic scribit,

;

;

Pateor enim et sentio, semperque sensi et scripsi, illam nostram totam inquam Christi personam (quae et verus Deus est, et verus homo) ferri, sed non in totum Christi. Ergo quatenus affingit.

Christi adorationem in totam,

homo

ille est et subsistit in persona filii Dei adoratur quoque, sed duntaxat per gratiam unionis. [Zanchius explicat, quid sit per gratiam unionis humanae Christi naturae competen. pag: 222 de incarnatione his verbis.

Quod

si

aliquando videntur Patres humanae naturae propriètates divinae

attribuere; illud per gratiam unionis,.

secundum verbalem idiomatum autem verba haec, quatenus homo est, accipiat ut significent, quatenus humanae naturae massa a Christo assumpta, illique personae manens unita, in sese et per sese spectatur (quae istius hominis mens est) idem adhuc, (quod in examine antea dixi) nunc affirmo, nempe non debere illam nostram Christi adorationem ferri in carnem Christi in se et per se, licet in ipsa personae unione consideratam. communicationem

Cbnsura

est

in

Armin: Leydensium

lam vero quandoquidem

divina

persona Mediatoris coniuncta

una invocatione, una duabus mixta a nobis

.

intelligendura].^)

fiducia

est,

et

colatur, in

.

*)

Sin

in cap.

natura,

hinc

fit

16. pag. 225.

cum humana

natura, in

una

ut una adoratione mere divina,

non duabus distinctis, nee una ex qua invocatione, adoratione, et fiduciae

spe,

obiectum formale et causa propria, seu terminus, ut Scholae loquuntur, est divina tantum natura, quae huius cultus tantum per se est capax; Humana vero natura in eadem persona ut et officium Medialocatione

toris,

humanam quoque naturam spectat, sunt obiectum eadem adoratione, quoniam Christum adoramus, quia Dei ac verus Deus est.

quatenus

considerationis,

Pilius

')

ad

in

is een woord dat in het handschrift juist aan den rand stond, afgesneden, moet hier „non", of „sed non" gestaan hebben. Wat tusschen [ ] staat is in het handschrift, als aanvulling, aan den voet der

Hier

blijkbaar ^)

pagina er

bij

geschreven.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 1899

Abraham Kuyper Collection | 431 Pagina's

Johannes Maccovius - pagina 426

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 1899

Abraham Kuyper Collection | 431 Pagina's

PDF Bekijken