Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

ZENDINGSDAG 1994

Bekijk het origineel

ZENDINGSDAG 1994

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Bruto-opbrengst:

Kollekte ƒ 57.275 Verkoop 28.558 Handwerken 4.390 Consumpties en diversen 17.668 Totaal / 107.891

Laat de zending geen sluit­post in uw gebeden zijn maar uitgangspunt Vóór al­le dingen!

Leer het daarom uw kinde­ren al vroeg. Laat het in jul­lie gebed, jongelui, de plaats innemen die hier wordl aanbevolen. Bidt ot jullie zelf gebruikt kunnen en zullen worden voor de dienst in Gods Rijk. Smeek als ouders en oude­ren om nieuwe lichtingen van getuigen en heb uw kinderen of kleinkinderen voor God en de verkondi­ging van Zijn Evangelie we­reldwijd over!

(Ds. P. Koeman)

Wat is ootmoedig bidden voor Gods zendingswerk in deze wereld? Ons veroot­moedigen vanwege ons ge­brek aan liefde voor dat werk. Gods aangezicht zoeken om Zijn gunst en zegen voor dat werk en ons zo nodig bekeren van ver­keerde praktijken ten aan­zien van dat werk. Niet één van deze tappen kan ge­mist worden. Op het oot­moedig gebed belooft de HEERE: verhoring, verge­ving en genezing. De door God Zelf gewezen weg te­rug tot Hem én Zijn belofte openen een heerlijk uitzicht voor Israël, voor de ge­meente, voor zending en evangelisatie, voor ons Ne­derlandse volk. voor u. jou en mij.

(Drs. MD. Geuze)

Zending geschiedt niet alleen déér, waar zendelingen overzee hun werk doen. Zending geschiedt hier, waar in stilte de handen worden gevouwen. Het Woord van God als zwaard van de Geest werkt daar niets uit, als hier niet wordt gebeden en gesmeekt

"Heere, opent Gij hun mond, opdat zij uw lof verkondigen!" De grootste beslissingen vallen niet aan het front maar in de binnenkamer. Het gebed geeft de doorslag in de strijd. Zo is ieder bij dit werk betrokken. Zo staat ieder in Gods dienst, die Christus van harte liefgekregen heeft

(Drs. K. van Meijeren)

En moedeloos hoeft u niet te worden. Want van een ding mogen we overtuigd zijn: de zending van de drieenige God zal, ondanks alle moeite, nooit mislukken. Weet u waarom niet? Omdat Christus Jezus het Hoofd van Zijn gemeente is. En zijn gebed gaat almaar door. Hij leeft om altijd te bid­den (Hebr.7:25). Hij is de biddende en dankende Hoge­priester.

En het is tegelijk de Heilige Geest die onze zwakheden te hulp komt; die in ons bidt met onuitsprekelijke zuchtingen.

(Dr. G.van den End)

Dit artikel werd u aangeboden door: Gereformeerde Zendingsbond

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 1 september 1994

Alle Volken | 20 Pagina's

ZENDINGSDAG 1994

Bekijk de hele uitgave van donderdag 1 september 1994

Alle Volken | 20 Pagina's