Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

KONINGINNEDAG

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

KONINGINNEDAG

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

D.V. zaterdag 29 april a.s. wordt er weer koninginnedag gevierd. De eigenlijke datum 30 april valt dit jaar : p zondag. We stellen het uiteraard op prijs dat nu voor de zaterdag gekozen is. De eerbied voor en de heiligng van de dag des Heeren staat immers hoog in het vaandel bij onze partij. En wij waarderen het vanzelfsprekend zeer dat hare Majesteit daar respect en begrip voor heeft. Al is onze koningin zelf op deze dag niet jarig, "i ich is deze dag er voor bestemd om op een bijzondere wijze onze verbondenheid aan haar en het Oranjehuis ot uitdrukking te brengen. De Heere heeft het Oranjehuis immers willen gebruiken om ons volk te verlossen uit e macht van Spanje en Rome. Onze vader des vaderlands mocht in de meest hachelijke omstandigheden van ins volksbestaan getuigen dat hij een verbond had gesloten met de Potentaat der potentaten. Toen alle menselijk - hulp wegviel en verlossing onmogelijk leek, was de HEERE der heirschoren Zijn enige toevlucht en hoop. Van harte bidden wij ook onze vorstin die genade toe, dat zij in haar moeilijke en verantwoordelijke taak h ; t oog op de Heere mag hebben. Moge het haar oprechte verlangen en voornemen zijn om in alles naar het Woord van de levende God te handelen.

De Heere vervulle haar ook persoonlijk zo met Zijn genade en liefde, dat zij aan het einde van haar aardsf loopbaan zonder verschrikken mag verschijnen voor de Koning der koningen en Heere der heren. Het doet ons leed dat haar positie de laatste tijd van sommige kanten ter discussie wordt gesteld. Wij hope'" en bidden dat het haar nog lange tijd gegeven mag worden ons volk te regeren bij de gratie Gods. Van harte feliciteren wij ook onze ex-vorstin h.k.h. prinses Juliana en de echtgenoot van h.k.h. prinses Margiiet, de heer Van Vollenhove. De Heere vervulle ook hen met Zijn genade, opdat ook z+j getroost mogen leven e-r' eenmalig zalig in Hem mogen sterven.

Graag willen wij u oproepen om ons geƫerbiedigd vorstenhuis in uw gebeden te gedenken.

Dit artikel werd u aangeboden door: Staatkundig Gereformeerde Partij

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 27 april 2000

De Banier | 20 Pagina's

KONINGINNEDAG

Bekijk de hele uitgave van donderdag 27 april 2000

De Banier | 20 Pagina's