Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Stand van zaken huisvesting

Bekijk het origineel

PDF Bekijken
+ Meer informatie
Print this document

Stand van zaken huisvesting

3 minuten leestijd

De huisvesting van het SGP -bureau vroeg de afgelopen maanden weer de nodige aandacht van het hoofdbestuur. In het vorige overzicht meldden wij de interne verhuizing binnen het huidige huurpand.

Die verhuizing is inmiddels achter de rug. Dankzij de inspanningen van ons personeel verliep de verhuizing voorspoedig en hebben alle werknemers hun ‘plekje’ weer gevonden, zodat zij zich weer volledig kunnen wijden aan de partijbelangen.

Met de projectontwikkelaar PG Bouw is het bouwplan tot in detail uitgewerkt. Over het tempo waren wij niet tevreden. Na het gesprek van 7 september is er gelukkig verbetering opgetreden. De omgevingsvergunning is 24 oktober jl. ingediend. De ingrediënten voor de omgevingsvergunning zijn beoordeeld door de heer D. van Vliet, die als bouwmanager het hoofdbestuur ontlast voor diverse werkzaamheden. Als de behandeling door de deelgemeente Prins Alexander volgens verwachtingen verloopt, kan zij de bouwvergunning voor de komende kerstdagen afgeven. Daarna volgt een bezwarentermijn van zes weken. De verwachting is dat er weinig bezwaren zullen worden ingebracht, omdat het bouwplan conform het bestemmingsplan is. Buurtbewoners hadden het vooruitzicht van kantorenbouw die het uitzicht gaat beperken.

Afbouw

Tijdens de jaarvergadering heeft het hoofdbestuur gemeld dat na oplevering van het pand de interne afbouw nog moet plaatsvinden. De heren Smit en Van Vliet voerden diverse malen overleg over de aanvraag voor de afbouw. D.V. januari 2012 komt de aannemer met een offerte. Vanuit het hoofdbestuur zijn namen aangeleverd van installateurs vanuit onze achterban die de aannemer eventueel een offerte voor installatiewerkzaamheden kan vragen. Het is de inzet van het hoofdbestuur een deel van de afbouwwerkzaamheden parallel te laten lopen met de bouw van het pand. Dat levert tijdwinst op.

De koop-/aannemingsovereenkomst sluit het hoofdbestuur met de partij waaraan PG Bouw het project heeft doorverkocht. De projectontwikkelaar blijft wel betrokken bij de realisering van het plan. De nieuwe partij is Beheersmaatschappij I. Batenburg B.V. uit Bergschenhoek. Deze partij is dus de aannemer, die ons nieuwe kantoor gaat bouwen. In de onderhandelingen over de koop-/aannemingsovereenkomst is ons gebleken dat Batenburg een degelijke en betrouwbare partij is. Wij hopen dat die waarneming in het bouwproces wordt bevestigd.

Overeenkomst

De overeenkomst hebben wij grondig laten doornemen door een jurist die gespecialiseerd is in bouwrecht. Daarnaast heeft ons bestuurslid mr. P.J. den Boef de overeenkomst kritisch doorgenomen. Twee keer hebben de heren Tanis en Zevenbergen, telkens met terugkoppeling naar het dagelijks bestuur, onderhandeld over diverse artikelen. Lopende de onderhandelingen heeft het hoofdbestuur besloten vier extra parkeerplaatsen te kopen, omdat een onrendabel stukje groenstrook betrokken kon worden bij het perceel. De parkeerplaatsen kunnen we goed gebruiken. Een kantoorpand met ruime parkeergelegenheid is ook couranter. De definitieve koop-/aannemingsovereenkomst is in een korte bijeenkomst op 12 december jl. in het gemeentehuis van Sliedrecht ondertekend door de heer F. Batenburg en namens het hoofdbestuur door de heren Tanis en Zevenbergen.

Als alles volgens plan verloopt, kan het partijbureau eind volgend jaar verhuizen. Voor al onze plannen geldt de conditie van Jakobus: “Indien de Heere wil en wij leven zullen.”

Namens het hoofdbestuur, Drs. P.A. Zevenbergen, secretaris

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 23 december 2011

De Banier | 24 Pagina's

Stand van zaken huisvesting

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 23 december 2011

De Banier | 24 Pagina's

PDF Bekijken