Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

DS. J. v. d. BERG OVERLEDEN

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

DS. J. v. d. BERG OVERLEDEN

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

In den ouderdom van 60 jaar is op 11 Mei Ds. v. d. Berg te Utrecht overleden. Op gevordenden leeftijd is hij predikant geworden. In 1936 heeft wijlen Ds. Kersten hem bevestigd in de gemeente van Krabbendijke, welke gemeente hij dienen mocht tot 1946.

Ds. Blok heeft hem in Utrecht bevestigd, welke gemeente hij dienen mocht tot 1953. In dat zelfde jaar is hem emeritaat verleend. Zijn lijden is zwaar geweest. De eene beroerte volgde de andere, en nu is zijn leven hier op de aarde geeindigd.

God laat nooit varen de werken Zijner handen. Hij blijft de Getrouwe en de Onveranderlijke. Naar wij vernomen hebben zijn er oogenblikken geweest dat de Heere hem Zijn gunst heeft betoond en die gunst werkt meer dan de uitge-zochtste spijzen. Hier worden niet alle raadsels opgelost maar in de eeuwigheid zal het volle licht opgaan. Daar zullen ook Gods knechten verlost zijn van zichzelven en zal geen rouw en moeite meer zijn.

De Heere sterke de weduwe met haar kinderen. Hij make het wel met Zichzelven, en make het verlies tot een eeuwige winste.

De Heere verwekke mannen met genade en gaven om Zijn Kerk te mogen dienen daar de oogst zoo groot is en de arbeiders zoo weinige.

Wij hebben allen verzondigd maar de God aller genade geve door Zijn Geest nog gebed voor het overblijfsel dat nog gevonden wordt en verootmoedige onze harten onder al de slagen en roepstemmen die God tot ons zendt.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 1 juni 1954

The Banner of Truth | 16 Pagina's

DS. J. v. d. BERG OVERLEDEN

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 1 juni 1954

The Banner of Truth | 16 Pagina's