Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Van de redactie

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Van de redactie

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Ontmoetingsdag Kampen 19 september 1992

De opening van deze dag werd verricht door Ds. H.C. van der Ent van Elburg. Hij heette allen hartelijk welkom. Hij sprak er zijn blijdschap over uit dat er naast ouderen ook jongeren waren. De ouderen vallen immers weg en de jongeren dienen hun plaats in te nemen. In zijn openingswoord herdacht hij Ds. G. Blom die zovele jaren zoveel voor Bewaar het Pand heeft mogen betekenen. In het bijzonder werd de dochter die zolang aan de zijde van haar vader heeft mogen staan al het nodige toegewenst. Gezongen werd Psalm 89:1 en 7. Daarna werd een zegen afgesmeekt. Gelezen werd Hand. 17:16-34. Er werd gesproken uit Hand. 17:23. Onder het zingen van Psalm 27:5 en 7 werd gekollekteerd. Vervolgens sprak Ds. P. van Zonneveld over de rijkdom van het arm-zijn. Hij stond stil bij driegedachten: 1. Dit is Schriftuurlijk. 2. Het is wonderlijk. 3. Het is zalig. Vervolgens werd gezongen Psalm 73:13 en 14.

Na een zegen gevraagd te hebben voor de maaltijd werd nog gezongen Psalm 145:2 en 3.

De pauze brak aan, waarin vele bekenden elkaar weer mochten zien en spreken. Er mocht nog gewaagd worden van de genade Gods aan zondaren bewezen. Ook is gesproken over de nood die er in sommige gemeenten is. Wat is het gebed noodzakelijk om het onderwijs door de Heilige Geest, Die in al de waarheid leidt.

In de pauze was er ook gelegenheid boeken of andere zaken te kopen. De verkoop van diverse artikelen ten bate van de nieuwbouw in Alphen a/d Rijn heeft ruim ƒ 1.600,- opgebracht.

Na de pauze sprak Ds. R. Kok van Sliedrecht (Eben Haëzer). Hij liet zingen Psalm 106:4 en 3 en ging voor in gebed. Gelezen werd Hand. 11:19-26. Gesproken werd over Hand. 11:23 “Dewelke daar gekozen zijnde, en de genade Gods ziende, werd verblijd, en vermaande hen allen, dat zij met een voornemen des harten bij den Heere zouden blijven.” Na de toespraak werd gezongen Psalm 73:1 en 12. Hierna sprak Ds. D. Slagboom over “Profetie ook in de eindtijd”. Hij las Openb. 10:8-11. Na de toespraak werd gezongen Psalm 119:52, 53 en 54.

Het slotwoord werd gesproken door Ds. A. v.d. Weerd uit Dordrecht-C. Hij nam zijn uitgangspunt in Exodus 3:4b en 5. Hij sprak over het onderwerp “Waar staan wij?” Na dankgebed werd nog gezongen Psalm 77:8 en werd de zegenbede uitgesproken. We mogen terugzien op een goede dag.

Dit artikel werd u aangeboden door: Bewaar het Pand

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 1 oktober 1992

Bewaar het pand | 12 Pagina's

Van de redactie

Bekijk de hele uitgave van donderdag 1 oktober 1992

Bewaar het pand | 12 Pagina's