Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Balsem uit Gilead - pagina 21

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Balsem uit Gilead - pagina 21

10 meditaties

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

ook om Zijn werk voor de uitverkorenen te doen. Toen Christus nederdaalde, stond in zijn geboortenacht een Engel in het veld, om de blijmare van Zijn komst te vertolken. 1 Engelen zongen Zijn lof in der Engelen lied: „Eere zij God in de hoogste hemelen, vrede op aarde, in de menschen een welbehagen". Als Christus veertig dagen in de woestijn is verzocht geweest, dan komen Engelen Hem dienen. In den hof, waar Hij groote druppelen bloed zweet, daalt een Engel, om Hem te troosten. Op den morgen der opstanding daalden Engelen neer, om den steen af te wentelen van Christus graf en om boden te zijn van de Paaschboodschap voor bedroefde jongeren. Op den berg der hemelvaart dalen Engelen neer en spreken de naar den hemel starende jongeren bemoedigend toe. Engelen komen om de gemeente te troosten en te verlossen, want zij zijn gedienstige geesten, uitgezonden om dergenen wil, die de zaligheid beërven zullen. Langs die heerlijke ladder Jacobs, welker opperste in den hemel der heerlijkheid reikt en welker voet staat in ons graf, waarin Jezus gelegen heeft, zullen Zijn discipelen geleid worden in den geopenden hemel, om eeuwig Christus' heerlijkheid te zien. Ja, meer nog, Christus opent niet alleen den gesloten hemel en leidt Zijn volk langs Zich naar 's hemels troonzalen, maar Hij zal ook Zelf de aarde weer louteren en vernieuwen in den grooten wereldbrand en dan zal de Kerk een nieuwen hemel en een nieuwe aarde ontvangen, waarop gerechtigheid wonen zal. Zij ons gebed dan tot den Heere of Hij ons trekke gelijk een Nathanaël getrokken is geworden tot Hem, opdat wij ook in Hem en door Hem die groote dingen mogen zien en beleven uit Zijne genade.

19

Dit artikel werd u aangeboden door: Theologische Universiteit Apeldoorn

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van maandag 1 juni 1936

Brochures (TUA) | 47 Pagina's

Balsem uit Gilead - pagina 21

Bekijk de hele uitgave van maandag 1 juni 1936

Brochures (TUA) | 47 Pagina's