Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Bijna bewogen - pagina 20

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Bijna bewogen - pagina 20

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

de zielen van mijn kinderen wegen zoo op mijn hart de grootmoeder van Timotheüs had groot werk gemaakt om hem van jongsaf de Schriften te doen verstaan want dit woord was altijd op haar hart gedrukt: Gij zult ze uwen kinderen inscherpen als gij over den weg gaat, en als gij nederligt en opstaat. Een mondchristen zegt: ik doe dat ook, ik onderwijs de mijnen ook. In Matth. 21 daar riepen de kinderkens in den tempel: Hosanna! gezegend is Hij, Die komt in den Naam des Heeren. Dat was ook een bewijs, dat zij van hun ouders wel onderwezen waren. Een waar christen maakt zijn werk, dat hij het Woord Gods vertelle als hij naar zijn huis gaat; zoo deed de Zaligmaker Jezus, Hij ondervraagde Zijn discipelen en Hij zeide tot h e n : hebt gij het wel verstaan aangaande de zaak van den zaaier, dat legde Hij hen uit. Een mondchristen zegt: ik doe ook zoo, gelijk wij zien van den blindgeborene, die zeide: wij weten dat God de zondaars niet hoort, hoe wist hij dat anders dan door zijn ouders die hem onderwezen hadden. Een waar christen maakt zijn werk van te bidden in zijn binnenkamer om genade, ja zelfs te schreien om genade; een mond-christen zegt: ik doe ook zoo, namelijk bidden en schreien en om genade roepen in mijn binnenkamer tot God, gelijk er staat Matth. 7, Hebben wij niet in Uwen naam gepreekt en duivelen uitgeworpen en Hij zal zeggen: Ik heb u nooit gekend, gij werkers der ongerechtigheid. Een waar christen zal zeggen: ik vast en ik kom mij menigmaal afzonderen; een mond-christen zegt: ik doe ook zoo, gelijk de Farizeër zeide: ik vast tweemaal in de week. Het 3e teeken van een waar christen is, dat hij zeer 18

Dit artikel werd u aangeboden door: Theologische Universiteit Apeldoorn

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 augustus 1937

Brochures (TUA) | 31 Pagina's

Bijna bewogen - pagina 20

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 augustus 1937

Brochures (TUA) | 31 Pagina's