Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

BIJBELLEZEN

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

BIJBELLEZEN

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Wanneer de leraar Gods Woord heeft, en Christus rein verkondigt, zo is hij een kostelijk edelgesteente, een diamant of smaragd voor Gods ogen. Want Gods Woord is een zo kostelijke, dierbare gave, welke God zo hoogacht en schat, dat Hij ook hemel en aarde, zon, maan en sterren in vergelijking met dit Woord voor niets houdt. Want door het Woord zijn alle schepselen geschapen en worden daardoor ook onderhouden. Derhalve is een leraar, die Gods Woord heeft en getrouw verkondigt, schoner versierd dan de zon en alle sterren, gelijk ook Dan. 12 : 3 zegt: De leraars zullen blinken als de glans des uitspansels, en die er velen rechtvaardigen, gelijk de sterren altoos en eeuwig."

Dat het Woord Gods nog niet zo sterk voortgaat, gelijk het moest, en wij gaarne wilden, dat kan ik geen andere schuld geven, dan dat wij te graag zijn, om scherpe pijlen en hete kolen te bidden. De Heere heeft ons bevolen te bidden dat Zijn Koninkrijk kome en Zijn naam geheiligd worde, dat is: dat Zijn "Woord en de Christenheid toeneme en sterk worde. Maar omdat wij het laten liggen gelijk het ligt en niet met ernst bidden, daarom gaat het ook zo traag toe, en zijn de pijlen stomp en krachteloos, en de kolen koud en gedoofd, en heeft de duivel nog geen vrees voor ons. Daarom, laat ons opwaken en fris zijn, de tijd is er, hij stelt overal vele boze streken tegen ons in het werk. Laten wij hem toch ook eens wat aandoen, dat hem verdriet geeft, en ons wreken, dat is: laat ons zonder ophouden tot God bidden, totdat Hij ons weltoegeruste schutters met scherpe pijlen en kolen genoeg zendt.

(Uit „Paarlen uit de schriften van Lu.ther")

BIJBELROOSTER:

Zondag 22 oktober Lukas 13 : 1—21 Micha 1 Maandag 23 oktober Lukas 13 : 22—35 Micha 2 Dinsdag 24 oktober Lukas 14 : 1—24 Micha 3 Woensdag 25 oktober Lukas 14 : 25—35 en 15 : 1—10 Micha 4 Donderdag 26 oktober Lukas 15 : 11—32 Micha 5 Vrijdag 27 oktober Lukas 10 : 1—18 Micha 0 Zaterdag 28 oktober Lukas 16 : IS—31 Micha 7 Zondag 29 oktober Psalm 92 1 Kor. 5 Maandag 30 oktober Habakuk 1 1 Kor. 6 Dinsdag 31 oktober Habakuk 2 1 Kor. 7 : 1—24 Woensdag 1 november Job 39 1 Kor. 7 : 25—40 Donderdag 2 november Job 40 1 Kor. 8 Vrijdag 3 november Job 41 1 Kor. 9 Zaterdag 4 november Job 42 Psalm 139

Dit artikel werd u aangeboden door: Jeugdbond Gereformeerde Gemeenten

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 20 oktober 1967

Daniel | 16 Pagina's

BIJBELLEZEN

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 20 oktober 1967

Daniel | 16 Pagina's