Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Zaaien en maaien

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Zaaien en maaien

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Psalm 126 vers 3

Die hier bedrukt met tranen zaait, Zal juichen, als hij vruchten maait; Die 't zaad draagt, dat men zaaien zal, Gaat wenend voort, en zaait het al; Maar hij zal, zonder ramp te schromen, Eerlang met blijdschap wederkomen, En met gejuich, te goeder uur Zijn schoven dragen in de schuur.

,

Heb je wel eens een boer bezig gezien op het land, mee het zaaien van tarwe? Hij gebruikt daar een grote machine voor. Hij hoeft die alleen maar te besturen en te bedienen. De machine doet het werk. Zo was het vroeger niet. De boer liep over de akker. Hij droeg een grote tas bij zich, met daarin het zaad. Dat strooide hij rond. Als hij een grote akker had, was hij lang bezig! De boer maakte zich vaak zorgen. Zou het wel genoeg regenen? Zou een ziekte de tarwe niet aantasten? Een boer moet altijd maar weer afwachten of de oogst goed zal zijn.

Deze psalm is gemaakt toen het volk Israƫl uit Babel terug ging naar hun eigen land. Ze hadden een moeilijke tijd achter de rug. Ze hadden zich vaak zorgen gemaakt en verdriet gehad. Maar nu was er weer blijdschap! De Heere had hen verlost! De kinderen van de Heere kennen hier op aarde ook verdriet. Er zijn veel tranen. Het zaad van het Woord van God wordt gezaaid. Maar soms lijkt het alsof het onkruid van de zonde het wint van het Woord van God. Toch is dat niet zo! Eens, als de Heere Jezus terug komt, zullen ze zien dat de Heere altijd is doorgegaan met Zijn werk. Op die dag zal de Heere de oogst binnenhalen. Al Zijn kinderen zullen juichen, omdat de Heere Zijn werk heeft volbracht. Zie je uit naar die dag? Of denk je er liever niet aan? Vraag maar: "Heere, mag Uw Woord ook in mijn leven vruchten dragen? " Dan zal die dag ook voor jou een dag van blijdschap zijn!

Dit artikel werd u aangeboden door: Jeugdbond Gereformeerde Gemeenten

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 3 maart 2006

Daniel | 32 Pagina's

Zaaien en maaien

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 3 maart 2006

Daniel | 32 Pagina's