Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Geloofwaardig

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Geloofwaardig

5 minuten leestijd Arcering uitzetten

Vol ongeloof kijk je naar je docente. Meent zij nu echt wat ze zegt? Of zegt ze dit alleen omdat ze vindt dat ze dit moet zeggen? Misschien ligt het niet zozeer aan wat ze zegt, maar meer aan haar houding. Het gevoel bekruipt je: is zij geloofwaardig?

‘Geloofwaardig’ is een prachtig woord voor een heel mooie eigenschap. Wie wil er niet een kerel uit een stuk zijn, of een meid waarop je echt kunt bouwen? Als je geloofwaardig bent, ben jij je woord. Je doet wat je zegt en anderen kunnen daar op rekenen. ‘Geloofwaardig’ staat haaks op onbetrouwbaarheid en leugen.
Als christen behoor je geloofwaardig te zijn. De Heere Jezus zegt dat iedereen die Hem volgt en onderdeel is van Zijn Koninkrijk is als een zout of een licht in deze wereld. Zout kun je niet negeren. Je proeft het in je mond, je voelt het op je huid. Bij licht werkt dat net zo. Een helder licht valt op. Zo moet je leven zijn! Dat is een opdracht. Ben jij écht zout? Welk licht zien anderen in jou? Zout heeft alleen nut als het ergens doorheen gaat. Licht is zinloos als je het verstopt in een kast. Leeft het verlangen in jouw hart om te delen? Dat kan alleen als je door genade iets gekregen hebt om te delen. Dan gun je het dat iedereen kan horen dat de Heere Jezus naar de aarde gekomen is om zondige mensen te redden. Hij is het Licht van de wereld. Zijn woorden zijn absoluut geloofwaardig. Je ziet er dan naar uit dat elk kind naar een school kan waar de Bijbel open gaat en ze horen over zonde en genade en over Gods bedoeling van je leven. Het doet je dan pijn als jongeren uitgesloten worden omdat ze anders geschapen zijn. Je lijdt dan mee met de christenen in andere landen die verdrukt worden en bidt voor hen.
De Heere Jezus gaf de opdracht aan de discipelen om kinderen tot Hem te brengen en om wat Hij vertelde aan iedereen door te geven. Daarom is Bijbels onderwijs zo belangrijk. Jij bent, of je je dat nu realiseert of niet, enorm rijk gezegend. De Bijbel is al zoveel keer door jou heen gegaan. Je hebt heel vaak gehoord over Gods bedoeling met jouw leven. Volg jij Hem al? Ben je Hem dankbaar dat je op een school zit met andere christenen? Miljoenen kinderen en jongeren moeten dat missen.
Doe jij mee met de Jeugdwerkactie Geloofwaardig onderwijs om hen écht toekomst te geven?


Jeugdwerkactie in drie pijlers

PAKISTAN

Voor: Kinderen uit arme gezinnen die leven in een sloppenwijk
Wat: # Schoon drinkwater in de vervuilde wijken # Uitbreiding christelijk lager onderwijs # Bijbels lesmateriaal in Urdu en Engels
Via: Bijzondere Noden
Nodig: € 125.000,-

NIGERIA

Voor: Dove tieners die vanwege hun beperking langs de zijlijn staan
Wat: # Steun opleiding via lagere en middelbare school # Toerusting medewerkers en dovenpastor Effata # Mogelijk maken van dovendiensten en pastoraat
Via: Effata
Nodig: € 125.000,-

INDIA

Voor: Christelijke jongeren en hun voorgangers die verdrukt worden
Wat: # Handboek voor Bijbels onderwijs in de gemeenten # Opleiding studenten catechese # Toerusting voorgangers, jeugdwerkers en zondagschoolleiders
Via: Bijbelverspreiding NET-Foundation Calvin Institute of Theology
Nodig: €250.000,-


Human Dynamics voor stellen en singles

In het kader van de Jeugdbondactie biedt SDP Advies (aanstaande) echtparen en singles kosteloos een training Human Dynamics aan ter waarde van € 325,00 (per echtpaar) of € 195,00 (single). Het programma voor echtparen is vormgegeven vanuit een Bijbelse visie op het huwelijk en samenleven van man en vrouw. Voor data, informatie en inschrijving: zie www.sdpadvies.nl/42614.
Er wordt aan het einde van het programma een vrijwillige gift gevraagd voor de actie.


Actieprikkel uit India
We kunnen niet allemaal grote dingen doen
Maar we kunnen kleine dingen doen met veel liefde

Moeder Theresa - Calcutta


Persoonlijk
Ravina uit Guntur (India)

Mijn naam is Ravina en ik studeer in een stad in India. Het is voor mij niet makkelijk om christen te zijn. Dat komt omdat je als christen niet van deze wereld bent. Wij zijn anders in wat we doen en wat we zeggen. Andere jongeren op school merken dit. Daarom laten ze ons links liggen.

Toen ik ging studeren mocht ik niet naast Hindoe-leerlingen zitten. Zij wilden niet dat ik met hen omging. Ook de leraren behandelen je als christen anders dan de Hindoes en jongeren van een hogere kaste. Veel christelijke jongeren voelen zich daarom moedeloos. Gelukkig kunnen we naar de kerk om daar andere gelovigen te ontmoeten. Als ik daar iets van Gods liefde en zorg merk, voel ik mij getroost en één met de andere christenen. Dat geeft weer moed. Al hebben wij veel problemen; ik lees in de Bijbel: Zalig zijn die vervolgd worden om der gerechtigheid wil; want hunner is het Koninkrijk der hemelen. Dit geloof ik vast en daarom volharden wij. We mogen hopen op een God die bij ons is in onze moeilijkheden. Alleen daarom kunnen we staande blijven als ware christenen en getuigen van God in deze wereld. Wat is het belangrijk dat je mag weten dat je een kind van God bent omdat de Heere Jezus Christus je met Zijn bloed gekocht heeft. Hij leefde, leerde en leed. Hij stierf, maar stond weer op, zodat Hij Zijn kerk genade en het eeuwige leven kon geven.

Als Hij zich zo voor ons heeft overgegeven, mogen en moeten wij, ondanks alle tegenstand, dit Evangelie doorgeven aan alle mensen die nog niet bereikt zijn.

Dit artikel werd u aangeboden door: Jeugdbond Gereformeerde Gemeenten

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 30 november 2017

Daniel | 32 Pagina's

Geloofwaardig

Bekijk de hele uitgave van donderdag 30 november 2017

Daniel | 32 Pagina's